Mieke, medewerker Front Office

‘Mijn collega’s en ik zijn het visitekaartje van de organisatie’

‘Mijn collega’s en ik zijn de eersten met wie cliënten, medewerkers en bezoekers in contact komen. In die zin zijn we dus het visitekaartje van de organisatie. Het werken bij de front office is veelzijdig en bevalt me erg goed. Ik heb een aantal vaste taken, bijvoorbeeld op administratief en facilitair gebied, maar voor mijn dienst start, weet ik nooit hoe mijn dag eruit gaat zien. Dit wordt in belangrijke mate bepaald door wat er op dat moment nodig is en van ons wordt gevraagd. We ontzorgen de zorgmedewerkers door iets voor ze uit te zoeken, op te lossen of door vragen door te spelen naar andere afdelingen van het Servicebureau zoals Financiën, P&O en Communicatie. Wat ik prettig vind in mijn werk is het fijne contact met collega’s en cliënten en de centrale rol die we vervullen binnen de organisatie.

Ruimte om eigen keuzes te maken

Ik werkte als Front Office medewerker in de zakelijke dienstverlening, waar werken volgens vaste procedures de overhand had, toen ik de overstap wilde maken naar de zorgsector. Ik hoopte de meer ‘zachte’ en menselijke kant van het vak te vinden en deze wens is zeker uitgekomen. Daarnaast ervaar ik bij de Coppes veel ruimte voor eigen initiatief en inbreng. Toen ik hier startte, stond de afdeling Front Office nog in de kinderschoenen. Samen met mijn directe collega’s hebben we het team stap voor stap vormgegeven en benutten hierbij elkaars kwaliteiten. We kregen in dit proces veel vrijheid. Dit heb ik als inspirerend en leerzaam ervaren. Ook als het gaat om je persoonlijke ontwikkeling word je gestimuleerd om zelf aan te geven wat je nodig hebt en aangespoord om je kennis te delen.
De cultuur ervaar ik als betrokken en persoonlijk. Korte lijntjes en gelijkwaardigheid staan hier centraal. De Coppes is van ons allemaal.’

Heb je vragen? Bel of mail naar:

Foto van P&O adviseru
Petra van Antwerpen
P&O adviseur
T: (073) 657 91 57
E: P&O@robertcoppes.nl